lördag 18 juni 2011

Blev inget...

Allting känns sorgligt och snopet just nu.
Det blev inget FET idag.
Klockan tio ringde ett hemligt nummer till min mobil. Jag hade ingen tanke på att det var dem för de hade lovat mig att de skulle ringa gubben om det inte blev något.

Vet knappt vad jag svarade hon som ringde. Var nog i chock.
Hon sa iaf att embryot inte hade klarat sig och frågade om jag ville att läkaren skulle ringa upp när han kom dit.

Jag tyckte inte att det var någon större idé och då sa hon att han kommer nog ringa i nästa vecka för att prata om fortsatt behandling.

Blev riktigt ledsen jämfört med förra gången. Kändes så definitivt på något sätt.
Nu finns det inget mer i frysen så vad gör vi nu??

Att fortsätta på SU känns uteslutet då det är det klart dyraste alternativet.

Jag vill så gärna ha ett syskon till Olle.
Har börjat läsa lite om IVF-kliniken och Carlanderska som ligger i Göteborg.

Är det någon som har hör något positivt/negativ om dem??

Ska försöka städa lite här hemma och sova en stund och hoppas att allt känns lite bättre imorgon..

2 kommentarer:

Längtan sa...

Beklagar att det inte blev någon återföring.
Jag och min man har gjort två ivf-behandlingar på CArlanderska i Göteborg och vi är verkligen jättenöjda. Vi har gjort totalt fyra behandlingar (2 st inom landstinget i Östergötland.
På CA har vi köpt ett tre-pack och vi trodde vi skulle slippa göra ett tredje försök då jag blev gravid på andra försöket i januari. Tyvärr var vi tvungna att avbryta den graviditeten då grava missbildningar på hjärnan upptäcktes på rutinultraljudet i maj.

På de två försöken vi gjorde inom landstinget fick vi ut totalt 11 ägg. Av dom befruktades ett varje gång. En gång med toppkvalitet.

På Ca har vi på två försök fått ut totalt 9 ägg. sex av dom har blivit befruktade med toppkvalitet (med icsi). Så fyra stycken har hamnat i frysen och ett tillbaka till mig varje gång. Vid det senaste försöket där jag också blev gravid gjorde de AHA på embryot, vilket jag tror gjorde att jag blev gravid.

Jag är jättenöjd med CA. Läkarna och barnmorskorna är jättebra. Det känns inte som man är på ett sjukhus, det finns absolut ingen sjukhuskänsla där vilket jag tycker är skönt.

MochM sa...

Nej vad tråkigt att det inte blev något. Hoppas nu att nya krafter infunnit sig och att ni är på väg igen.