fredag 13 januari 2012

Adoptionsprocessen påbörjad

Nu har jag och gubben tagit ett stort steg på en väldigt lång resa.
Vi har blivit medlemmar i en adoptionsbyrå (heter det så?) och från och med måndag då pengarna kommer in på deras konto så står vi i adoptionskö.

Vi har även pratat med kommunen och dem är redo att starta en utredning så fort som vi genomgått en föräldrautbildning. De kurser som Folkuniversitet hade i jan-feb var fulla men vi hoppas på flera kursstarter längre fram i vår.

Jag börjar psykiskt ändå att göra mig redo för IVF nr 4. Självklart hoppas jag på ett biologiskt barn men någonstans inom mig börjar känslan att det spelar ingen roll infinna sig. Jag hoppas att den känslan kan växa så att jag inte blir alltför ledsen och besviken om det inte blir någon mer graviditet.

Jag hoppas i så fall kunna släppa IVF-djungeln bakom mig och gå vidare.
Vår barnlängtan är så stark och egentligen har adoptionstanken funnits hos oss ända sen vi träffades.

Vägen mot vårt andra mirakel är påbörjad!

1 kommentar:

Sara sa...

Vad härligt med ytterligare ett steg på vägen! Hoppas ni får en plats på utbildningen snart!

SV: Tack! Jag älskar såklart min mage, och det känns galet overkligt att JAG har en ordentlig kula och TVÅ mirakel i magen! Ofattbart och fantastiskt såklart!

Ha en skön söndag, och ladda batterierna ordentligt inför kommande IVF. Håller såklart tummarna för att det ska bli en 2012-bebis!

Kramar