lördag 28 juli 2012

16+3 Första sparkarna

Veckorna går framåt och vi njuter av sommarlov.
Här hemma tar vi det lugnt och jag väntar med spänning på att magen ska bli större!
De senaste dagarna tror jag mig ha känt lite fladder i magen. Magen knorrar och bubblar för det mesta men det här kändes annorlunda. Som små pickanden och när jag upptäcker det så försvinner det.

Den 16 juli var vi hos barnmorskan. Allting såg bra ut och mitt hjärnvärde låg på 108. Det är bara att fortsätta att knapra Niferex. När vi skulle lyssna på hjärtat var det svårt för knodden sparkade så mycket och flyttade sig runt. Det vi kunde höra var "pulseringen" från moderkakan. Ganska fräckt det också! Maskinen mätte hjärtslagen till 164. Hoppas att få höra det ordentligt nästa gång.

Har börjat ta magbilder nu, lite senare än förra gången...

8 kommentarer:

IVF-Karusell sa...

Det rör på sig! Så härligt att ni får uppleva det igen! ♥

Lilla J sa...

Hej!

Hur går det för er? Allt bra?

Kram från Lilla J

Sara sa...

Hoppas allt går bra! Inte då långt kvar nu ju! :)

Kram Sara

Alice sa...

Hallå Pez! Hur går det för er, allt bra? Det var länge sedan du skrev, hoppas allt är bra! Kram/Alice

IVF-Karusell sa...

Hej! hur är det med er? ♥

IVF-Karusell sa...

Pez, var har du tagit vägen? ♥

Sara sa...

Kikade in med hopp om en uppdatering, men icke :/ Hoppas allt är bra och att bebis finns hos er och mår bra!!
Kramar från mig och twinsen

IVF-Karusell sa...

Hur har det gått för er?