tisdag 3 maj 2011

RD 10 - Vilken jobbig dag

Imorse trodde jag att det var kört och det tror jag väl egentligen fortfarande.
Har haft riktigt ont i magen hela dagen.
Jag upplever det som mensvärk med stickningar. Tog en tablett innan jag åkte till jobbet men värken fanns kvar.
Gick till skolsköterskan vid lunch (eftersom jag glömde tabletterna hemma)och fick ett par Alvedon. Inte heller dem hjälpte.

Åkte hem efter sista lektionen och sov en stund. Efter det har jag försökt att leva på som vanligt. Lekt med min underbara Olle och så har jag bakat bröd.

Värken är svagar nu men den finns där hela tiden. Hoppas att jag får sova inatt och inte vakna av att mensen kommer.

Nu är det riktigt jobbigt. Undrar var jag gett mig in på detta igen?
Jag är ju så nöjd med det jag har.

Fattar inte hur jag ska orka jobba imorgon, vad som än händer men det är väl bara att bita ihop och försöka vara "vuxen"..

2 kommentarer:

Stapplande Steg sa...

Vet inte om du kommer ihåg mig, det är ju längesedan jag slutade att skriva i min blogg. Men jag har iaf halkat in på din igen. Härligt att du njuter av livet med Olle. Vi njuter här med! Jag håller tummarna för att syskonförsöket ska lyckas. Vi har precis gjort ett syskonförsök som misslyckades, så tråkigt, men vi får njuta av det vi har och satsa på nästa försök. För hur som helst är det lättare att hantera ett nederlag när man redan har fått det bästa i livet.
Kram!

Pez sa...

Hej! Jag kommer ihåg dig. Vi har också misslyckats med vårt försök. Idag kom mensen. Konstigt nog känns det inte så jobbigt, tack vare Olle. Ska ni försöka igen och i så fall när?
Kram