lördag 10 september 2011

Snart är det dags!

Snart är vi igång med vår andra IVF.

Den 1 september var vi på Carlanderska i Göteborg. Första intrycket var mycket posititvt. Det kändes väldigt bekvämt att vara där.
Vi pratade massamen en läkare, senda fick jag göra ett ultraljud och både jag och gubben tog flera blodprov.
På ultraljudet såg allt bra ut och de tror att vi har goda chanser att lyckas.
Tyvärr tykcer jag att det känns mest som att man ska fånga rätt tillfälle för att det ska funka.

Om en vecka kommer nog mensen och då ska jag börja spruta med en gång. Två srputor i magen varje kväll. De kallar det för den korta metoden.
Läkaren hade tittat i våra gamla journaler från Sahlgrenska och hon kunde då se att jag fick en ganske svag dos. Det var väl antagligen därför vi inte fick ut så många ägg. Vi hoppas på fler denna gång!

Börjar bli lite smånervös men jag ser samtidigt fram emot det väldigt mycket!

Ska försöka få lite mer liv i bloggen från och nu!

Kram på er!

2 kommentarer:

MochM sa...

Spännande! Och vad skönt med korta metoden. Jag har inte gjort den själv, men av de som testat den har jag förstått att den är att föredra. Mindre väntan, vem vill inte ha det?!
Lycka till nu!

Sara sa...

Vad kul att ni är igång igen. Jag håller såklart tummarna!

Kram