tisdag 27 september 2011

Sprutdag 10 Ägglossningsprutan

Klockan 19.00 togs ägglossningssprutan och på torsdag är det dags att bli "tömd".
Jag fick smita ifrån sista lektionen med år 5. Jag skyllde på visdomständerna och ett akut tandläkarbesök. Usch gillar inte att ljuga, även om de är vita.
Hann precis med färjan till fastlandet och kom ner till Götet i precis rätt tid.
Vilken stress..

Allt så kanon ut. Läkaren Margareta kunde se minst 20 äggblåsor och alla var i samma storlek. Efter det fick jag träffa barnmorskan som gick igenom allt jag skulle tänka på inför torsdagen.
Vi ska vara där 7.45 och jag kommer vara först ut och slippa onädiga väntetider.

Berättade för henne att vid det förr äggplocket var jag väldigt orolig och att jag är rädd för att bli det även denna gång. Jag fick med mig ett tablett lugnande som jag ska ta i bilen på väg in till sjukhuset. Hoppas att den gör någon nytta!

Jag sa även att jag inte vill ha morfin som smärtstillande eftersom jag blir så hemskt illamående och inte är särskilt rolig att göra med då.

Magen känns lite som en ballong nu men jag har absolut inte ont.

Mamma ska passa Olle på torsdag. Lilla plutten, tänk om han visste vad vi håller på med.

1 kommentar:

Sara sa...

Hoppas allt har gått bra idag, jag håller tummarna!
Kram