måndag 26 september 2011

Sprutdag 9 - Det närmar sig..

Halloj!

Idag är jag hemma och VABBAR för första gången.
Lille Olle har haft feber hela helgen så det blev att vara hemma från jobbet idag.
Ganska skönt faktiskt och vi har haft det jättemysigt idag.
Han har varit feberfri hela dagen men när jag tog tempen för en stund sen hade han 38.1. Frågan är om det är feber eller inte? Han verkar ju pigg och må bra.
Ska ta en ny temp innan vi lägger oss. Har han samma då blir det att vara hemma imorgon med...

... vilket hade varit ganska bra för jag ska till Carlanderska klockan 2 för det andra ultraljudet. Skönt att slippa ljuga ihop något för att få en vikarie den sista lektionen.

I lördags gjorde jag det första ultraljudet och allt såg fint ut. Hon hittade 16 äggblåsor som var ca 12 mm styck och detta var bra. Hon kunde inte se i mina journaler hur många äggblåsor jag hade på Ivf:n på Sahlgrenska men eftersom jag får starkare medicin nu så är det nog fler.

Jag har fortsatt med min medicin och imorgon ska jag som sagt dit igen.
Ser allt bra ut så blir det ÄL-spruta imorgon och äggplock på torsdag.

Herregud, kan inte fatta att det är dags!!

2 kommentarer:

Sara sa...

Tack för din kommentar! Jag hoppas jag plussar dagen innan dig och att du sen härmas! :)

Kram

Sara sa...

Skönt att du tycker om Calanderska! Vi kommer välja dem ifall vi måste gå vidare, eller när vi går vidare rättare sagt. Vi kommer ju göra syskonförsök där oavsett!

Kram