tisdag 22 november 2011

IVF 3 -Sprutdag 9

Idag har jag varit på besök på Carlanderska.
De gjorde ett ultraljud på mig och kunde hitta 10 äggblåsor som var i samma storlek, runt 18mm och några mindre.
Allt såg bra ut och på fredag blir det nytt äggplock!

Jag frågade läkaren efteråt lite om de kommer att göra vanlig provrörsbefruktning eller ICSI, då de hjälper spermien in i ägget (förra gången ville inte så många in i äggen).
Som det verkar nu så kommer de att bestämma det efter att de har sett gubbens prov. Förhoppningsvis är den höga halten av vita blodkroppar borta efter hans antibiotikakur.

Problemet med ICSI är att för att befrukta ägget så måste de ta bort skalet på ägget. Visar det sig då att ägget inte är riktigt moget går det ändå inte att göra själva befruktningen MEN använder man samma ägg till vanlig provrörsbefruktning kan det bli en befruktning som kan leda till ett barn.

Knepigt men så är det..

Läkaren sa att det är många överväganden innan de tar beslutet. Jag får nog försöka att släppa detta nu och lämna över det till proffsen. Problemet med mig är att jag vill veta allt..

Åh, hoppas att det funkar denna gången. Annars vet jag inte om jag vill mer..

1 kommentar:

Sara sa...

Jag hoppas allt har gått bra idag. Håller tummarna!
Kram