lördag 19 november 2011

IVF 3 -Sprutdag 6

Denna IVF känns det som om dagarna går väldigt fort och skönt är väl det.
Om en vecka är redan äggplocket gjort, känns lite konstigt.

Idag börjar vi med två sprutor, den ena för att få äggen att växa till sig och den andra som ska stoppa så att det inte blir någon för tidig ägglossning.

De ringde för en stund sedan från Carlanderska (trots lördag) och ville ändra mitt ultraljud på måndag. Läkaren hade så många äggåterföringar så hon vill att jag skulle komma kl 13 istället för 15.
Då sa jag faktiskt att det var svårt för mig att komma då eftersom jag över musikal med mina barn och den ska spelas upp på Lucia (hur ska jag hinna?). Även om IVF:n såklart är viktigast så får det inte ta över mitt liv fullständigt.

Då ville hon att jag kommer tisdag morgon istället. Nu gäller det bara att komma på någon vit lögn för att inte behöva berätta på jobbet. NÅGRA FÖRSLAG??

Trött på ljuga men vill inte berätta... suck...

Trevlig helg på er alla!

1 kommentar:

Sara sa...

Tandläkaren för något större ingrepp? Eller så är du sjuk hela dagen.. Du lider inte av migrän som jag? Min vanligaste vita lögn.:-)
Håller tummarna för er!
Kram