onsdag 6 juni 2012

9+0 Första ridturen på många veckor

I dag har jag varit ute på en ridtur. Härligt att vara upp på ryggen igen men jag kände mig inte så bekväm som vanligt. Mysla var väldigt gosig och borrade in sin mule i min kind. Hon stod sen stilla så en lång stund.
Hon var väldigt snäll på turen men kände nog att jag var lite spänd i kroppen.

När jag kom hem och hade duschat fick jag jätteont i magen och låg och var ledsen en lång stund. Blir så himla rädd så fort jag känner värk. Tänkte att nu får jag missfall bara för att jag har ridit.
Jag vet egentligen att det inte ska påverka om jag inte ramlar av men gubben gillar det inte.
Han tycker nästan inte jag ska rida om det kommer att kännas så här efteråt.

Har bestämt mig för att ta en längre promenad i helgen och känna efter hur det känns då. Kanske var det bara träningsvärk efter att ha varit väldigt stilla i nästan en vecka. Känns det samma då kommer jag att rida igen!

Har fått reda på svaren på blodprovet och jag har haft femte sjukan vilket betyder att jag inte kan bli smittad. Så i morgon blir det jobb igen! Hoppas att illamåendet håller sig på en lagom nivå..

Inga kommentarer: