tisdag 7 april 2009

9+0 Inskrivning

Nu är jag jag inskriven.
Jag fick träffa min barnmorska Ann-Sofie som var väldigt lugn och trygg och kunde svara på alla mina frågor.
Först pratade vi en stund om vår historia och allt vi varit med om.
Efter det stack hon mig i fingret och jag fick lämna ett urinprov.
Allt så bra ut förutom att mitt järnvärde var för lågt. det låg på 102 och de vill att det ska ligga runt 120.
Utöver det vitaminpillret jag äter nu som innehåller en himla massa (Kvinna-från apoteket), både folsyra och järn så ska jag nu även ta en järntablett (Niferex) om dagen.

Jag bad henne att kolla upp så jag inte hade urinvägsinfektion eftersom det är något som jag går och oroar mig över sen missfallet. Hon sa att vi även kommer att kolla upp detta vid senare tillfällen.

Nu känns det mer på riktigt även om jag fortfarande inte vågar tro på det. Han sa att många IVF-patienter tror inte fullt ut på det förrän de håller barnen i sin famn. Kanske blir det så även för oss..

Min nästa etapp sträcker sig fram till den 6 maj. Då ska jag göra ultraljud nr 2.
Vanligtvis görs inte nästa UL förrän i vecka 18 men jag bad henne om att få göra ett tidigare för att mildra min oro och det var inga problem.

Gubben sa inte så mycket men jag pratade för oss båda...hehe...

6 kommentarer:

IVF-Karusell sa...

Vad skönt att allting gick bra hos barnmorskan!

Jag har inte ringt ännu till min barnmorska. Vågar inte skriva in mig ännu. Första gången var nog vårt pyre redan dött och jag vill inte vara med om det igen känner jag.
Så vi väntar lite.

Spännande väntan till 6 maj nu då förstår jag! :)

Jeckan sa...

Som sagt tidigare... underbart att få läsa siffran som bara blir större och större =)

Maja sa...

Roligt att ni fick ett bra inskrivningsmöte. Jag tror på dina delmål! Du är bäst! SES IMORGON!!!

MochM sa...

Vad skönt att det kändes bra med BM och vad bra att ni får göra ett tidigt UL. Delmål är toppen och det är inte långt till nästa!
Ha en fin påskhelg!
m.

Jessica sa...

Hurra! Nu är inskrivningen gjord.
Jag har min riktiga inskrivning nästa vecka.

Tack för dina lugnande ord i min blogg och en stor kram till dig.

Glad påsk!

fru L sa...

Hej! Minns inte om jag har lämnat någon kommentar i din blogg tidigare, tror inte det, så det kändes som om det var dags. På något konstigt sätt så ramlar jag gång på gång in i din blogg så det kanske är dags att börja följa den medvetet nu :-) Ligger ungefär en vecka efter dig i graviditeten och det är minst sagt känslostorm inom mig också, pendlar mellan att vara glad och att vara livrädd. Lättrörd är jag också, medgravidhormoner...