fredag 10 april 2009

9+3 Puss i påsk

Påsken är här och det ska bli riktigt vårväder i helgen! Underbart!
Jag njuter av mitt lov och är hos Mysla varje dag. Hon får mig verkligen att må bra.
Idag ska jag longera henne för första gången. Det blir spännande!

Igår firade jag och gubben vår 6-års dag. Vi var hos mina svärföräldrar och åt jättegod fisk med skaldjur. Skönt att slippa tänka på maten för en gång skull. Jag kunde äta ganska bra. Illamåendet har börjat släppa nu, tyvärr klarar jag inte av lax som jag älskat tidigare.

Jag och gubben har delat upp våra viktiga dagar mellan oss. På förlovningsdagen den 1:e november ordnar han någon trevlig överraskning och den 9 april på årsdagen är det jag som ska hitta på något.

Jag har en plan men vi får vänta med den ett par veckor då vi har en ledig kväll, nu är det ganska mycket på kvällarna. Han kommer nog bli nöjd med min överraskning, tror jag!

Min oro över graviditeten går upp och ner. Ena stunden känns det hur bra som helst medan jag en dag senare nästan ger upp. Det sticker och drar och jag vet att det inte är något att oroa sig för men för mig med mina erfarenheter känns ont i magen aldrig bra. Jag försöker peppa mig själv och få dagarna att gå.

Nu vill jag bara förbi vecka 10 för det var då mitt missfall ägde rum för ungefär 2 år sedan..
Hoppas att miraklet växer så att det knakar så jag kan se tydligt på ultraljudet i vecka 14.

PUSS I PÅSK

1 kommentar:

Jessica sa...

Här känns det likadant, upp ocn ner. Men idag mest upp :-).
Vi får hålla tummarna lite lite till nu. Bara lite lite till nu, så kan vi nog snart slappna av.

Massor av påskkramar från Jessica