onsdag 30 maj 2012

5:e sjukan på jobbet

I måndags fick jag på konferansen på skolan veta att 5:e sjukan går på skolan.
Det är flera elever som insjuknat med förkylningssymptom och utslag. En helt ofarlig sjukdom egentligen men inte så bra att bli smittad om man är gravid. Då kan sjukdomen går över till fostret och leda till fosterskador och missfall.
Kollegan sa lite skämtsamt att det är bara  är illa för de som är gravida. Stackars jag satt stel som en pinne på stolen tills hon pratat klart. Nästan ingen på jobbet vet ju om min graviditet. Försökte få tag på MVC på eftermiddagen men det är bara telefontid mellan 11-12.

I går fick jag kontakt med MVC och de var väldigt förstående. De ringde bort till vårdcentralen så jag fick komma dit och ta ett blodprov. Skulle det visa sig att jag själv har haft 5:e sjukan någon gång är jag immun precis som alla barnsjukdomar men är jag inte det lär det inte bli något mer jobb denna terminen..

Allt känns jobbigt just nu och jag kommer inte få svar förrän nästa torsdag. Som musiklärare är detta den mest stressade perioden på hela året och nu vet jag inte hur jag ska få ihop skolavslutningen...
Mycket tankar far i huvudet men det är bara att ta en dag i taget och hoppas att jag INTE blivit smittad...

Illamåendet upptar mycket av min tid och jag försöker att äta lite varje timme. Än så länge har jag inte kräkts idag! Yipee, hoppas att det fortsätter så!

Inga kommentarer: