torsdag 31 maj 2012

8+1 Försöker att jobba lite hemifrån

Sitter och rättar elevarbeten och skriver omdömen, sådär kul men det är skönt att få det gjort.
Har i dag äntligen fått tag på min rektor och pratat med henne. Hon var väldigt förstående till att jag var hemma, vilket kändes skönt. Jag sa till henne att det känns fel att vara sjukanmäld och bara få 80% av lönen när jag inte är sjuk. Egentligen borde jag få vara hemma med lön, detta är ju ett problem på arbetsplatsen och inte ett problem med mig.
Hon skulle kolla upp detta lite mer och höra av sig till mig.

Ska ha ett par lektioner hemma idag men 2 utav dem går inte på skolan och den tredje går på högstadiet.
Kommer nog ändå känna att jag vill hålla avståndet till dem.
Ingenting får gå fel.

Känns konstigt att ha Olle på förskolan när jag är hemma men eftersom jag är halvdäckad av illamåendet är det nog bättre för honom att vara där. Ska gå upp och hämta honom om en liten stund.

Inga kommentarer: