torsdag 10 maj 2012

Ultraljudstid

Igår pratade jag med Carlanderska. Jag fick ringa upp dem. De hade skrivit in att jag skulle kontakta min distriktsläkare men det har jag aldrig haft någon. De bad om ursäkt för detta och kunde inte svara på varför det blivit så.

Kändes så jäkla göt att få säga att jag var gravid. Hon gav mig en tid för VUL den 24 maj. Det kommer att bli två lååånnnga veckor innan det är dags. Hon sa att på VUL:et kommer vi att få papper som vi ska lämna på MVC. Jag svarade då att det kan vi ju göra OM allt ser bra ut. Men så kan du väl inte tänka, sa hon då.
Jo, sa jag, jag kan ju inte ta för givet att det ska gå, då blir jag bara sjukt besviken om det inte syns något hjärta på skärmen. Hon sa då att man får känna hur man vill men det är viktigt att jag känner mig glad över graviditeten.

Så från och med nu så ska jag försöka att vara positiv och tro på detta, även om det är svårt..

En dag kvar på musikveckan sen är det helg!!!!!

Inga kommentarer: