måndag 22 juni 2009

19+6 Besök på MVC

I morse var det dags för ett nytt besök på mödravårdscentralen.
Det kollades vikt (tyvärr hade jag bara gått upp ett kilo sen inskrivningen). Ligger just nu på 60.1 kg. Hon tog blodprov som skulle skickas in för att kolla bla. blodgrupp och HIV.

Mitt blodvärde (hjärnvärde) hade gått upp lite, till 109.
Jag ska fortsätta knapra på mina järntabletter.

Jag bad henne skicka med ett urinprov på grund av min konstanta oro för urinvägsinfektioner.
Barnmorskan frågade om jag hade haft några känningar och det har jag väl egentligen inte förutom en morgon då jag kände mig kissnödig men sen kom inget när jag väl gick på toaletten. Några timmar senare var allt som vanligt igen.

Bad henne även testa mig för Röda hund. Min syster var nämligen vaccinerad vid två tillfällen som barn men var ändå inte immun. Hon fick vaccinera om sig efter hon fick sitt första barn.
Det är alltid värt att kolla upp, man vet ju aldrig.

Efter detta fick jag och gubben lyssna på hjärtat. Det var så fräckt. Hicken sparkade samtidigt så i början var det lite svårt att höra men efter en stund gick det bra. Barnmorskan sa att h*n inte gillade när hon tryckte till med apparaten (vad den nu heter).
Hjärtat slog 160 slag/min.

Nästa besök kommer ligga efter semestrarna, den 11/8.

Nu är halva tiden av graviditeten avklarad. I morgon går jag in i vecka 21.
Yipeeeeeee!!!!!!!!!

1 kommentar:

MochM sa...

Låter som att allt är finfint med er och allt är upplagt för en underbar sommar!