måndag 5 oktober 2009

34+6 Förkyld

Tusan också att man ska behöva bli förkyld också.
Nu när äntligen ögat mår bra så är det något annat. Idag är det dessutom besök på MVC och föräldragrupp. Bara de inte tror att jag har svininfluensan och kommit dit för smitta dom.
Man kan väl inte hålla sig hemma pga. en förkylning? Jag har ju ingen feber.
Det värsta som finns är att försöka somna med täppt näsa. Det är nästan omöjligt för mig. Man blir ju så himla torr i munnen och det kittlar i halsen.
Samtidigt vill jag inte börja med nässpray för det är så himla svårt att sluta med det sedan.
Jag ska köpa ett allergispray som min systers barnmorska tipsade om när hon var gravid.
Det heter Rhinocort. Det funkar även om det inte öppnar upp slemhinnorna på riktigt samma sätt som nässpray!

Idag ska i alla fall barnmorskan kolla om Hicken har fixerat sig.
Det ska bli roligt att få höra hjärtljuden igen, det finns inget mer avslappnande än att höra det där "dunkandet".

Jag längtar mycket till imorgon då vi ska till sjukhuset för att göra UL, förhoppningsvis sista gången vi ser Hicken inuti magen. Nästa gång är det förhoppningsvis in real life!!!

4 kommentarer:

Sara sa...

Låter som två mysiga dagar. Uppdatera om resultaten sen!

Kram kram och krya på dig!

Alma sa...

Vad fort tiden går! Tänk att det snart är dax!
Inget vidare att vara förkyld, men det är bättre att du är det nu före bebisen kommer.

Kram

Jeckan sa...

Ooh så spännande! Hoppas snuvan går över snart.

Sofie sa...

Oj vilken spännande gårdag. Hur gick det, hade den lilla krabaten fixerat sig??
Hoppas du känner dig betydligt piggare idag!
Hur ska du förresten göra med vaccinationen av den nya influensan?
Ska du ta den eller inte??
kram