lördag 15 oktober 2011

Känns helt okej!

Trodde inte att jag skulle känna mig nästan som vanligt fast jag fortfarande har mensvärk och det bara har gått tre dagar. Det känns faktiskt okej! Jag är mer arg på hela grejen än ledsen.

Pratade med Carlanderska i torsdags eftermiddag och vi kommer börja om på nytt nästa månad. Det kom upp lite frågor från min sida och barnmorskan kände nog att hon inte riktigt kunde svara så vi har fått en telefonläkartid på onsdag 15.30.
Ska skriva ner alla frågor jag har innan dess.

Barnmorskan beklagade såklart och sa att vi får hoppas på bättre lycka nästa gång.
Det gör vi och vi hoppas såklart fortfarande på ett syskon till Olle.

Hon ville ändå att jag skulle ta ett gravtest. Jag frågade henne varför. Det är ju liksom uppenbart att det inte är tal om någon graviditet.
Då sa hon att vi måste veta säkert. Jag har inte kunnat ta testet ännu.
Det känns liksom som ett hån mot oss. Typ "hahaha... du vet ju ändå vad svaret blir".
Jag vill inte se ett negativt svar men jag måste väl antar jag..

Nu kommer vi bara försöka leva på som vanligt och njuta av vår underbara Olle så får vi ta nya tag om några veckor!

Inga kommentarer: