torsdag 6 oktober 2011

Ruvardag 6 Inga emryon till frysen

Idag kom brevet på posten från Carlanderska.
Vi visste att det skulle komma men hade hoppats på ett mer positivt svar.
Det blev inga embryon till frysen, ingen klarade sig till blastocyststadiet.
Känns därför lite tungt idag. Av 12 finfina ägg endast ett bra embryo om det ens är bra. Det märker vi om några dagar..

Börjar tänka sådär mörkt igen som jag gjorde förra gången. Varför skulle detta ägget vara bättre än de andra. Visst, de sa att det var väldigt fint men vad hjälper det. Vill det inte fästa så vill det inte. Åhh jag vill veta nu!!!!

Känner inte för att jobba, känner inte för att plugga..
Det var väldigt skönt att komma ut och rida idag, det skingrade tankarna. Även om jag får skuldkänslor för att jag inte rider henne tillräckligt ofta..

Härligt program på tv 3 idag. Mycket bättre än SVT. Jag orkar inte med alla soffdiskussionerna om vad som är etiskt riktigt. Jag vill följa de riktiga människorna mer och se deras förhoppningsvis lyckliga slut. Efter programmet blev jag och gubben mer säkra på att vi vill adoptera...någon gång..

Inga kommentarer: