onsdag 8 februari 2012

Sprutdag 4 - Då var vi igång igen med IVF nr. 4

Då var vi igång igen!


Känns än så länge helt okej i kroppen. Har aldrig känt mig så tom inför ett IVF. Det finns inga förväntningar från min sida bara ett svagt hopp om att det kanske finns någon högre makt som kan hjälpa till.
Varför skulle det gå denna gång? Efter 20 finfina ägg och perfekta spermier har det inte blivit en endaste blastocyst. Vi får väl se vad det blir denna gång..


Jag är helt inne på adoption nu, sitter och tittar på massa klipp på Youtube när nyblivna föräldrar träffar sina barn för första gången. Helt underbart ljuvligt! Jag blir så rörd varje gång.


Nu har vi stått i adoptionskö på BFA (Barnen framför allt) i en månad.
Den 2-4 mars ska vi gå föräldrautbildning på Folkuniversitetet i Göteborg.
Så vi är igång på riktigt nu!
Känns så skönt att ha något annat att fokusera på!


Har börjat läsa en hel del adoptionsbloggar, man är aldrig ensam på nätet. Det finns alltid någon som går igenom samma sak som en själv.


Det är underbart att vara föräldraledig en dag i veckan. Olle sover nu och jag dricker kvarglömd glögg och kinderchoklad. Mums! 


Livet är faktiskt ganska göt som det är nu!!! Frågan är varför man alltid vill ha mer???


2 kommentarer:

MochM sa...

Glögg och Kinder låter onekligen rätt härligt! :) Och skönt ändå att inte känna sig så pressad inför en IVF. Kanske blir lättare så. Spännande med adoption! Ser fram emot att få läsa mer om både IVF och adoption!

Unknown sa...

Hej,

Vi är två studenter som läser psykologi på kandidatnivå vid högskolan i Borås. Vi söker nu deltagare till vår intervjustudie.
Vi känner att området kring hur föräldrar upplever det att vänta barn vid en adoption är svagt belyst och vi vill genom denna studie fördjupa oss i det. Är du intresserad att va med på ett hörn? Intervjun tar ca 30-45 min via telefon eller Skype närhelst det passar dig!

Mvh Ramona Forseland & Britta Folkesson