måndag 13 februari 2012

Sprutdag 9 - Ultraljud idag

I eftermiddags var jag på Carlanderska och gjorde ultraljud. Kände mig så tom på väg dit, precis som om jag inte har några förväntningar men det har jag ju...
Fick vänta en stund på min tur och sen var det dags att hoppa upp i stolen. 16 äggblåsor blev resultatet.
Hon (läkaren) sa att allt så jättefint ut precis som förra gången och gången dessförinnan.

Efteråt pratade vi en lite stund men jag hade inte så många frågor som vanligt. Hon märkte nog på mig att jag var låg. Hon sa att nu är det tredje gången gillt och så höll hon i sina tummar. Finns ju inte så mycket mer hon kan göra heller, det är bara att hoppas på att de hittar guldägget denna gång.

Det enda jag egentligen frågade om var det här med långtidsodling, blastocyster.
Om det inte blir så många många embryon så brukar de sätta tillbaka ett embryo redan efter 2 dagar men jag sa att jag inte ville det. Första IVF:n på Carlanderska blev det just så. De stoppade in ett 2 dagars och odlade sen vidare de andra. Den gången blev det faktiskt en blastocyst men den var inte tillräckligt bra för att frysa och då fanns det ju redan ett embryo i mig. Den gick till papperskorgen....

Kändes riktigt surt för just den kanske hade blivit något, vet vet? En blastocyst brukar betyda 50 % chans till en graviditet.

Hon lovade mig då att odla vidare alla oavsett hur få/många det blir. Känns skönt!

På torsdag är det dags. Då blir det att ljuga för både förskola och jobb så man inte förlorar alldeles för mycket pengar. Är så trött på att ljuga men vill inte berätta..

Jag ber, låt det fungera denna gång så jag slipper ifrån den här skiten......

1 kommentar:

MochM sa...

16, det är bra! Skönt också att ni fick som ni ville med långtidsodling. Ska tänka på dig på torsdag!