torsdag 1 mars 2012

Dags att ställa om

Efter en hemsk gårdag känns det klart bättre idag. Sorgen kommer i vågor men Olle gör allt för att hålla den borta. Det blev flera bra lektioner i skolan, det kunde jag aldrig tro.
Tänk vad mycket man klarar trots allt!

Nu är det dags att ställa om helt för imorgon börjar adoptionskursen. Det är en intensivkurs, hela fredag, lördag och söndag. Det är spännande och samtidigt är jag nervös. Hoppas att jag kan släppa tankarna på den misslyckade IVF:n och framtiden när det gäller det.

Vi har en rackare i frysen och den ska få en chans. Det vi bestämt är att försöka med den så fort som möjligt, innan sommaren. Sen får vi se hur vi gör.. Har tidigare sagt aldrig mer men nu känns tanken att släppa att få ett biologiskt barn jobbigare än att gå igenom en till IVF.

4 kommentarer:

Jeckan sa...

Har varit borta från bloggosfären så himla länge nu och ser att ni har det tufft igen. Det smärtar mig att se, och jag hoppas att ni ska lyckas med adoption eller nya försök - vad ni än företar er. Håller alla tummar och tår som finns. Många kramar från Jeckan.

Alice sa...

Beklagar verkligen att det inte gick vägen Pez! Jag förstår hur det kan kännas, har ju varit där själv så många gånger. Jag hoppas så för er att det funkar med den blastocysten ni har i frysen eller om det blir ett syskon lite senare via adoption. Vi står kvar i kön hos AC och kanske det blir adoptivbarn för oss också framöver, antingen om inte detta funkar trots allt eller för att få syskon framöver. Kramar!

Pez sa...

Tack för era omtankar. Jeckan, finns inte din blogg kvar. Kan inte komma in på den i så fall..
Kram

Jeckan sa...

Jo den finns kvar, men möjligtvis på annan adress än den du läste på tidigare. Kolla här: http://jeckansbebis.blogspot.com/