onsdag 7 mars 2012

Föräldraledig idag

Har en skön dag hemma tillsammans med Olle.
Vi har varit och hälsat på min mormor som fyller 100 år om några månader. Det var längesen vi var där sist. Olle tyckte det var lite konstigt att hon inte pratade men han tog försiktigt hennes hand och hon lekte lite med honom genom att peta med fingret på hans mage.
Hon fick nämligen en stroke för några år sen och blev förlamad på hela högra sidan av kroppen. Detta gör att hon inte kan prata så mycket. Hon blev glad när vi kom och satt och log hela tiden.
Jag tog massa kort! Man vet ju aldrig hur länge man får ha henne kvar.

Från det ena till det andra.
Ringde kommunen i måndags och hons som har hand om medgivandeutredningen skulle återkomma på tisdag. I går hann jag inte ringa så jag ringde nu istället. Då sa telefonsvararen att hon är ute på tjänsteärende till fredag klockan 13.15. Tänk att det ska vara så svårt att få tag på någon. Ska försöka ringa när mina lektioner slutar på fredag 13.40. Hoppas att hon inte har hunnit sluta då...

Vill liksom komma igång nu. Senast jag pratade med henne för några månader sedan sa hon att det inte var någon kö för att starta. Hoppas att det fortfarande är så!

Inga kommentarer: