lördag 16 maj 2009

14+4 Hur jag mår nu

Dagarna går faktiskt framåt snabbare än vad jag trott. Jag längtar sjukt mycket efter sommarlovet. Nu är det inte många veckor kvar innan jag och eleverna får en välbehövlig ledighet. Ibland är läraryrket det bästa som finns!!

Konstigt nog så känner jag mig inte så gravid ännu. Den lilla magen finns där men jag vill att den ska vara större. Alla som vet nu (några fler efter det senaste ultraljudet) säger att jag inte är så stor. Är det en komplimang eller inte?? Jag vet inte... Kan tyvärr inte se det som en komplimang utan blir istället orolig för att att inte Hicken växer som h*n ska..

Illamåendet hänger kvar när jag äter varma måltider men frukost och kvällsmat går hur bra som helst. Min storfavorit är MannaFrutti.. Kan äta hur många som helst...nästan!

Jag har börjat få kramper i vaderna på nätterna. Jag vaknar till av att det drar men jag har fått in en bra teknik så att det fort släpper och jag kan somna om. Under en natt vaknar jag säkert minst tre gånger på grund av detta.

Längtar så till nästa ultraljud. Jag kände mig så lugn efter det senaste men nu börjar oron smyga sig på mig igen och jag vill bara veta om Hicken mår bra. På måndag ska jag ringa och beställa tid!

Nu ska jag gå ut i det vackra vädret och plantera tomatplantor. Jag sådde frön för några veckor sen och jag tror jag är upp i 60 plantor. Helt sjukt mycket men coolt om jag får massa tomater. Jag är inte precis någon med gröna fingrar....ännu..

3 kommentarer:

Anonym sa...

60 plantor! Och jag som tycker jag har många med mina 17. Men de är stora och fina och blommar för fullt (satte frön, busktomater, i slutet av mars). Nu ska de vara utomhus för första natten.
Lisa K

IVF-Karusell sa...

Skönt att vi känner lika! Trots ultraljud blir man ändå orolig. Känner inte heller av så mycket, men det är nog helt naturligt. Sparkar och så kommer ju senare.

Jag bara längtar tills magen är stor som fasiken :-)

kramar!

Anonym sa...

Jag vaknade också av kramp i vaderna på nätterna och tydligen beror det på magnesiumbrist. Sen jag började äta magnesiumtillskott varje dag så har jag inte haft någon kramp alls:)

KRAM