söndag 31 maj 2009

16+5 Underbart väder och frågvisa föräldrar

Tänk, nu går vi snart in i juni månad, om knappt två veckor går jag på sommarlov, om en vecka är det dags för UL och solen skiner från en klarblå himmel. Just nu känns livet ljust.....låt det fortsätta så..

Det var tungt att jobba i fredags. Kände mig fortfarande inte helt kry i kroppen men det kändes skönt efteråt. För ungefär en vecka sedan kom en elev fram till mig och jag frågade "om jag var med barn" och jag sa ja. Efter det så spreds nyheten fort till elever och lärare. Det kändes okej samtidigt som jag fortfarande inte känner mig helt säker på allting. Det kan fortfarande hända mycket.

I fredags när jag hade samtal gratulerade en förälder och frågade i vilken vecka jag var i. Jag svarade att jag var i vecka 17. Då blev hon väldigt förvånad och undrade över var min mage var. Hur fasen ska jag kunna veta det?
Jag visste inte vad jag skulle svara.. Hon menade inget illa men efter det började jag såklart tänka över om det var konstigt..
Pratade med min syster på kvällen och hon berättade att hon var lika liten. När hon skulle på "stora" UL så syntes det knappt någonting. Det lugnade mig och jag tänkte att kanske är det inte så konstigt ändå.

En annan positiv sak som hänt är att det kommit vätska från brösten. Låter inte så fräscht kanske men för mig var det en upplevelse...hehe...det tyder ju på att allt är som det ska!!

Nu ska jag gå ut och sola lite och sedan åka till mammsen!!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Underbart med sommar och kommande ledighet. Jag håller med dig.

Det låter som att du är riktigt lycklig. Och det ska du unna dig, miljontals gånger om :-).

Stor kram från Jessica

Maja sa...

Så nu är det officiellt, grattis! Jag vet folk där hemma som redan undrat men jag tänker fortfarande inte säga nåt! Hälsa gubben din o så hicken förstås, så fint! Kram.