onsdag 12 augusti 2009

27+1 Syskonbarn och halsbränna

Har haft 2 av mina syskonbarn på besök under dagen. Himla mysigt att ha sällskap.
Vi bakade kaka och gjorde mat tillsammans och sen såg vi "En shopoholics bekännelser" eller vad den nu heter. Den var helt okej, en måbrafilm!!

Hicken är mycket aktiv och det känns som om h*n aldrig är still men det gör mig ingenting alls.
Halsbränna och sura uppstötningar kommer och går. Igår kväll testade jag medicin som jag fått av min syster men jag tyckte inte att det hjälpte så mycket.

Någon om har några tips på vad man kan göra för att minska besvären??

6 kommentarer:

Betti sa...

Har fått tipset att äta en handfull med havregryn varje morgon. Har inte testat det ännu själv dock så vet inte hur effektivt det är mot halsbränna.
Kul att se att du mår bättre. Håller tummarna på att allt ska se bra ut på ultraljudet!!

Alma sa...

Nej, har inget bra tips för det tyvärr men lovar att berätta om jag kommer över nått!!
Kram

Alma sa...

Oj!! Ja, mitt låg på 114 och känner av det.. Hur mår du då?

IVF-Karusell sa...

Hum nä inte på rak arm, hålla sig ifrån sura saker kanske? Och starka saker? :)

Det kanske blir sådär när Hicken ligger och tar plats och sparkar på dig, kanske lugnar sig när h*n blir större och inte har lika mycket plats o leka på :)
kram!

Sara sa...

Usch för halsbränna. Hoppas det löser sig! Har hört att 1/2-1 tsk bakpulver utblandat i vatten ska funka. Även att äta mandlar ska dämpa.:)

Jo, det är såklart jätteskönt att ha ett datum, men man får inte tänka för mkt på hur många dagar det är kvar för då blir jag tokig. :) Men räknar ner mot nästa mens, och sen får jag räkna därifrån till spraystart.

Ang. den där forskningsgrejen så är det ju knappt någon skillnad. Bara något annat istället för dom vanliga vagiatorerna efter äggåterförandet.. det blir nog bra. :)

Kramili kram

Anonym sa...

Samarin eller gaviscon (recepfritt på apoteket) hjälper mig. Jag ska också få en baby samma datum som du...så därför är din blogg extra kul att läsa just nu. Lycka till.
Kram jenny