måndag 31 augusti 2009

29+6 Liten mage?!?

Har precis kommit hem från körrep med den nya kören.
Skönt att ha något att se fram emot under dagen då jag mest legat i sängen.
Alla gratulerade, de flesta hade ju inte sett att jag var gravid innan terminen slutade.

Alla och jag menar alla tyckte att jag var så liten. Efter att typ 5 stycken blivit chockade över att det inte var så långt kvar när jag hade så liten mage så började jag själv säga "ja jag är ju ganska liten" för att slippa höra dem säga det.
Är jag verkligen så himla liten?
Jag tycker iaf att jag har en mage och det tumlar runt massor därinne och enligt barnmorskan följer jag kurvan perfekt.
Ja ja, det är inget att bry sig om. Ganska skönt egentligen att inte vara så stor så man slipper massa besvär och biverkningar pga det.

6 kommentarer:

Sara sa...

Jag har ju inte sett dig live så att säga, men jag tycker inte din mage är mindre än någon annans.. fin är den i vilket fall och så länge bebis mår bra så kvittar väl iofs resten!

Ha en bra tisdag!
Kramar

Alma sa...

Huvudsaken är att bebisen mår bra! Tycker inte heller att du är speciellt liten!
Kram

J sa...

din livmoder kanske tippar lite bakåt vilket gör att många uppfattar dig som liten fast att livmoderns stl är precis som den ska. min tippade framåt sas det och många tyckte att jag var stor. tror det har att göra med magens form om den uppfattas som liten eller stor.
fin mage har du iaf, jättefin!

IVF Karusell sa...

Det är så olika...! Jag har också fått höra att jag inte är så stor för att vara så långt gången, tycker inte heller jag är enorm.
Men magen växer enligt kurvan och då är det ju inget o oroa sig för.
En del är jättestora och en del är jättesmå och en del är mittimellan :)

kram!

Anonym sa...

Jag har kompisar som fått höra alltifrån att de har jätteliten mage till att de har jättestor, under samma dag. Folk har ingen koll helt enkelt.

Betti sa...

Visst är det jobbigt med alla som jämnför. Har en arbetskolega som med är gravid ca 4 v längre än mig och jag har varit större än henne hela tiden. Skulle kunna få ett utbrott på alla!!! Finns inte 2 st som är likadana!!!