tisdag 11 augusti 2009

27+0 Magbild och besök på MVC

Vecka 28

Nu har jag kommit hem efter en underbar vecka på Gotland. Vi har haft kanonväder varje dag med temperaturer runt 25 grader. Det bästa med att komma hem igen var att få sova i sin egen säng. Jag och gubben är inte vana vid en 120-säng.
Vi tog det ganska lugnt på Gotland och jag försökte att inte vara alltför aktiv.
Jag märker att jag blir trött fort när jag går och att jag får on i överkanten av magen, mittemellan brösten när jag sitter med dålig hållning. Nu gäller det att vara rak i ryggen!
Det har varit skönt med svankstöd i bilen. Kostar inte många kronor på Biltema!

I dag har jag gått in i vecka 28, det känns så himla härligt. I dag började gubben jobba medan jag är hemma och är sjukskriven. Om två veckor är det dags för ultraljud igen och då vet jag om jag kommer att få jobba något mer innan förlossningen.

I eftermiddags var jag och gubben på besök på MVC.
Min barnmorska visste inget om vad som hade hänt (det trodde jag faktiskt att hon skulle veta) men hon gick in och läste på journalen. Hon trodde att eftersom jag inte har haft några fler blödningar så är sannolikheten stor att moderkakan har växt med livmodern högre upp.
Hon sa att de flesta som har sin kvar lågt får fler blödningar. Jag hoppas att det stämmer!

Mitt järnvärde låg fortfarande kvar på 109. Ingen skillnad sen förra besöket. Hon sa ändå att det är okej eftersom jag hade så lågt från början. Det viktiga nu är att det inte sjunker.

Hickens hjärta slog mellan 138-142. Det är alltid lika härligt att höra det där ljudet!

Vi pratade lite RHD-negativ (mitt blod) och hon sa att på det pappret med blodgrupp som hon skickade till mig för några veckor sedan kan man även läsa att det inte fanns några antikroppar mot Hicken. Synd att jag inte förstått detta tidigare, då hade jag sluppit den oron.

Just nu känns allt väldigt bra!!!
Oddsen för att Hicken ska klara ett liv utanför magen är höga men det kommer att kännas ännu bättre för varje vecka som går. Heja Hicken!!!

3 kommentarer:

Alma sa...

Åh va skönt att ni haft det bra!
Kram

Jeckan sa...

Och nu stod det 27 helt plötsligt! Hoppas att jag också kan börja räkna dagarna... =) Härligt med härlig semester förresten.

IVF karusell sa...

Så stor du blivit tjejen, vad fort det går! Skönt att ni haft det bra och att du inte haft mer blödningar! Hoppas allting ser bra ut på ultraljudet om två veckor också!

Kram!!