söndag 7 december 2008

Intensiv helg

Nu är jag hemma efter en mycket intensiv helg i gbg.

I fredags var jag hos läkaren. Min förkylning ger sig ju aldrig. Jag fick inhalera kortison och fick även kortisontabletter. Det underlättade väldigt mycket eftersom jag skulle ha körkonsert på lördagen. Det kändes som om det blev så lätt att andas.
I lördags var det konsert i Hagakyrkan, följt av en mycket skojig fest och hemgången blev vid halv 5. Inget som jag är van vid kan jag tillägga. Kortisonet slutade verka i morse och nu låter jag som en hes kråka igen.
Sov hos en kompis i kören och åkte sedan till en annan kompis och bakade julgodis hela dagen för att sedan åka vidare till en annan tjejkompis för julmys med paket och glögg.
På julmyset fanns två nära vänner, båda med tjocka magar. Det känns ändå bättre nu. Det är lättare att prata om det...vet inte vad som förändrats men det är skönt. Självklart är jag avundsjuk och önskar mig själv det som de har. Någon gång kanske det blir vår tur.

Det är skönt med sådana här helger ibland där det är så intensivt så man inte hinner känna efter. Man skulle inte orka ha det så jämnt men någon gång ibland.

Inga kommentarer: