måndag 15 december 2008

Snart lov

Nu är dagarna tunga, eleverna är trötta, jag är trött och alla vill bara ha lov.
Nu är det bara 4 dagar kvar sen är jag ledig i 3 veckor.
Det ska bli så himla skönt!

I går hade jag och gubben vårt första "snack". Det funkade bra även om han gärna ville vika in på andra ämnen. Jag var snabb på att rikta honom tillbaka till det vi skulle prata om.
Han sa att han skulle hjälpa till mer med samtal och sånt om jag tycker att det är jobbigt att ringa.
Själv tycker jag att det är viktigt att tänka på att även om det mesta handlar om min kropp och frågorna handlar om mig (mediciner och annat) så är detta vårt problem som vi ska klara av tillsammans. Då är det viktigt att även den andre parten hjälper till med samtal. Om man jämför det med alla tabletter och sprutor jag måste trycka i mig med tillhörande biverkningar så känns några telefonsamtal som bagateller i sammanhanget.

Det har gått heta diskussioner om detta hemma men nu känns det som om vi förstår varandra och jag ser ljust på framtiden.....idag i alla fall.

Inga kommentarer: