onsdag 30 september 2009

34+1 Sjukhusbesök av en helt annan anledning

Ingen bebis har tittat fram även om jag har varit borta från bloggen i några dagar.
Har sen i förrgår haft ont i mitt ena ögat och igår kväll fick vi fara till sjukhuset för att kolla upp detta. Det var början till ett sår på hornhinnan vilket innebär att jag inte får använda kontaktlins i ögat på några dagar. Eftersom jag inte äger några glasögon och inte har gjort det på typ 10 år så blir det lite problematisk.
Ser typ inget på mitt onda öga när jag inte har någon lins i. Det gör att jag helst vill blunda för allt blir så skevt och konstigt. Jag mår lite illa och har huvudvärk och ligger mer på sängen nu än förut (och det var ganska mycket redan innan som ni vet).
Om ögat känns bra imorgon ska jag testa att stoppa in linsen en stund och se hur det går.
Sen ska jag ordna glasögon så fort jag kan som jag kan ha om det skulle bli fler problem längre fram!

Hicken har inte fått så mycket uppmärksamhet de senaste dagarna men h*n försöker plocka på min och gubbens genom att trycka det hårdaste h*n kan rakt ut från magen. Gubben tycker nästan att det känns lite obehagligt ibland och rycker undan handen. Han kan inte förstå varför Hicken måste sparka så hårt. Jag säger till honom att det gör inte ont eller så, bara lite konstigt.
Det börjar nog bli ganska trångt därinne vid det här laget och jag börjar känna mig klumpig, särskilt när jag ska vända på mig på natten.

Gubben kommer hem från jobbet sent ikväll men då blir det magbild.
Förhoppningsvis blir det 5 till innan det är dags!!!!

1 kommentar:

Sara sa...

Hej Stumpan,

Det va tusan vad du är otursförföljd då, nu tycker jag det får räcka för din del. :)

Jag tänker på dig varje gång jag blir negativ, att även om chansen inte är superduperstor, så finns den att lyckas på första försöket.

Ska bli så roligt att se vad det är för en liten goding som döljer sig i din fina mage, DET är också spännande!

Ta hand om dig och hoppas ögat blir bra snart!
Kramar Sara