tisdag 17 mars 2009

6+0

Idag går jag in i vecka 7. Trots att tiden går långsamt så går den ändå framåt och än så länge går allt vägen.
Illamåendet håller i sig. När vi var i Danmark vid jul mådde jag hemskt illa på båten. Då köpte jag armband som skulle ta bort illamåendet. De trycker visst på en speciell punkt på handleden. Vid det tllfället tyckte jag faktiskt att de hjälpte. För en stund sen kom jag på att de kanske kunde funka nu med. Jag har haft på mig dem en kvart men än så länge ingen lindring... Vet faktiskt inte om det funkar, på båten kanske det bara satt i huvudet, att jag trodde att de hjälpte...

Idag har våren kommit till Orust och det kan man inte bli annat än glad för.
Det är riktig sommarvärme i vår inglasade balkong.
Där ligger vår lata katt Snuttan och myser i solen!
Härligt!

Hoppas att våren är här för att stanna!

2 kommentarer:

MochM sa...

Testade också dom där armbanden, funkade sådär. Typ inte alls.
Jag tyckte att småätandet av fräscha saker, typ vindruvor, morotsslantar och äpplebitar funkade bäst. Inte bra, men bättre än allt annat.
Testa också att äta innan du stiger upp. Jag tog en skorpa och ett stort glas vatten innan jag gick upp. Vet inte om det funkade, men jag inbillar mig att frukosten gick ner lättare sen.
Hoppas du snart mår bättre!
m.

Jessica sa...

Jag håller med MochM. Grönsaker och frukt funkar bäst mot illamåendet. Gurka eller syrligt äpple är oslagbart :-).

Skönt att du verkar må bra inuti och att du verkar vara så positiv. Det smittar nog lite.
Tack för det :-).

Kram