tisdag 10 mars 2009

5+0 Försöker tänka på annat

Man lever verkligen med sin graviditet och det finns i tankarna hela tiden men jag försöker att även tänka på annat. Annars kommer denna väntan på vecka 12-13 (då risken för missfall minskar radikalt) bli plågsamt lång.

Jag har blivit riktigt sugen på att köpa den där islänningen som jag har skrivit om tidigare. Idag var jag kontakt med ägaren och på söndag ska jag åka dit och titta på henne.
Jag är lite rädd för att rida, pga. stötarna. Man kan aldrig vara säker, jag vill inte riskera något.
Det jag har tänkt är att skritta hästen lite och sen får min kompis känna på traven.
Islandshästar har ju även tölt som gångart men hon är inte töltsatt ännu.

Om jag skulle köpa henne kommer jag att betäcka henne i sommar. Då kan vi förhoppningsvis vara gravida tillsammans!!!

1 kommentar:

MochM sa...

Kolla med din BM om ridningen. Min sa att om man är en van ryttare, skidåkare, löpare osv är det inga problem att fortsätta under graviditeten. Däremot ska man inte börja med något nytt.
Vad härligt det låter med en alldeles egen liten islänning! Hoppas det blir ett köp! Då måste du visa bild på skönheten!
m.