fredag 20 mars 2009

6+3 Funderingar

Såg precis på inslaget med Marcus och Jonna på 4:an.
Det var så himla bra och de sa många tänkvärda saker!
Marcus pratade om vikten av att kolla av så inte kvinnan får urinvägsinfektion under graviditeten då det kan öka risken för missfall.
Om jag tänker tillbaka på mitt missfall i vecka 10 för snart två år sedan så var det de första de sa när jag kom in till SU och hade lämnat urinprov: du har en kraftig urinvägsinfektion och det är kanske därför som du blöder.

Jag har aldrig tidigare tänkt att det hade något med missfallet att göra. Det var ju inget jämfört med beskedet att fostret var dött i magen.
Tänk om det berodde på urinvägsinfektionen?
Mitt missfall startade när vi var på Island och red islandshäst. Vi var tvungna att boka om flyget och resa hem så fort som möjligt, sen hamnade jag på gynakuten på sahlgrenska.
7 timmar på hästryggen och bad i varma källor kan ju inte precis ha varit bra, det förstår jag nu...
Man ska inte gräva ner sig i det förgångna men om jag lyckas ta mig till inskrivning ska jag prata med barnmorskan om detta. Det får inte hända igen..

Nu ska jag åka till gbg och ännu en tjejkväll. Vi får väl se hur länge jag orkar vara kvar. Jag måste ju klara av en timmes bilkörning hem utan att somna..

2 kommentarer:

Jessica sa...

Visst är det tänkvärt, det där med koll på urinvägsinfektion.

Den här gången kommer det att gå bra för er, det känner jag på mig!
Ha en bra helg!

Jessica sa...

Vi har tid klockan 9.15 på tisdagsmorgonen. Jag är så nervös...