tisdag 3 mars 2009

dag 12 - på väg till psykologen

Idag ringde jag till jobbet och sjukanmälde mig.
Jag ska till Stina (psykologen på SU) idag. Egentligen skulle jag kunnat jobba under förmiddagen eftersom jag inte ska vara där förrän klockan 14 men jag orkar inte.
Jag skiter i jobbet just nu, jag vill bara vara hemma och ta det lugnt och slippa stressa upp mig över att börja blöda när jag inte är hemma.

Jag har sovit som ett barn. Igår när jag kom hem från jobbet sov jag i två timmar. Efter att varit upp en timme gick jag och la mig igen och har nu sovit i 12 timmar. Så himla skönt!

Värken fanns där igår kväll fast inte lika intensiv. Nu känner jag en molande känsla i magen.
Har en känsla av att värken blir värre när man rör sig mycket, så länge jag håller mig stilla känns den knappt.

Tack för alla inlägg, ni får mig att våga hoppas.
Än så länge ingen mens...

5 kommentarer:

Lilla J sa...

Helt rätt att sjukskriva dig! Är det ngn gång det är berättigat när man inte är sjuk så är det i en sån här behandling. Hoppas du får ett bra samtal med Stina idag.

Håller tummarna!

Kram

Anonym sa...

Heja dig! Du kämpar och står ut. Du är stark även om det brister ibland. Du fixar det här! KRAM.

Anonym sa...

Har inte skrivit ngt förut utan bara "smygläst". Men det jag tänkte säga i alla fall var: Stanna hemma - det är det minsta man kan göra för sig själv när man är mitt i den här karusellen. Håller tummarna i alla fall!

Jessica sa...

Du gör alldeles rätt i att sjukskriva dig. Den här resan tär på en något så fruktansvärt.

Hoppas att du mår bättre när du har fått vila lite.

Skickar stora kramar till dig!

Sofie sa...

Absolut det bästa! Man måste tänka på sig själv i det här skedet. Det är så många tankar som snurrar i huvudet och kroppen genomgår en så jobbig process även fysiskt.
Hoppas du får en bra och givande dag!
Kram