söndag 5 juli 2009

21+5 Magont/Foglossning



Har precis kommit hem efter att ha varit ute på promenad med Mysla.
Gubben red henne och det gick bra, trots att ha ramlade av när hon råkade skutta till men han var snabbt uppe på ryggen igen.

När vi hade kommit en bit skulle vi gå över en stock i skogen. Jag fick lirka lite med Mysla för att hon skulle gå över. Efter det kände jag att det började göra lite ont i magen. Det blev värre och värre ju längre jag gick.
Det stramade och gjorde ont vid ljumskarna.
Jag fick gå jättelångsamt resten av vägen hem.

När vi var hos barnmorskan på senaste besöket nämnde jag att jag ibland känner av detta när jag är ute och promenerar (fast aldrig så mycket som idag) och då pratade hon om fogarna och att det är de jag känner av. Om man får ont ska man ta det försiktigt och helst inte gå mer.
Problemet är ju att man behöver ta sig hem...

Nu har jag vilat en stund i solstolen och känner mig precis som vanligt igen, med en sparkande Hicken i magen!!



Inga kommentarer: