lördag 11 juli 2009

22+4 Yr och svimfärdig

Nu har jag kommit hem efter två roliga dagar i Halland. Vi hade väldigt tur med vädret och det regnade inte mycket på oss!!

För ett par timmar sedan när jag stod och kammade håret började jag känna mig lite snurrig i huvudet. Jag gick och satte mig lite och det kändes något bättre.
Jag tog bilen ner till affären (ca 3 min bildfärd) för att handla lite, våra kompisar från Åsa kommer snart på besök!.
I affären blev jag matt, snurrig och trodde jag skulle svimma. Jag satte mig ner på huk en stund, det var obehagligt, trodde nästan att jag skulle svimma.
Jag kände av det hela vägen hem men efter en stund gick det över.

Orolig som jag är började jag såklart fundera över om detta är något jag borde kolla upp, kanske ringa barnmorskan. Jag vet ju sen tidigare att mitt blodtryck är lite lågt (det svartnar ibland för ögonen när jag reser mig från liggande) men så här har jag aldrig känt förr.
Vi får väl se hur det känns resten av helgen. Om det kommer fler gånger tänker jag ringa barnmorskan på måndag för säkerhets skull.

3 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Det låter som lågt blodtryck... Mitt blodtryck gick ner under mitten av graviditeten, för att sedan gå upp. Nu är jag sjukskriven. Ja, inte för att det har nåt samband att det först var lågt, och sen blev högt, utan det jag ville säga var att det visst är vanligt att blodtrycket sjunker i mitten av graviditeten. Hoppas du inte behöver må alltför dåligt av det! Låter bra att kolla med BM hur som helst.
:-)

Alma sa...

Usch, låter inget vidare! Förstår att du blir orolig, men jag tror nog också att det är lågt blodtryck.

Kram

MochM sa...

Jag har också lågt blodtryck och enligt min BM påverkar det en än mer under graviditeten. Hon har flera gånger frågat om jag känt mig så som du beskriver efter att ha mätt mitt tryck, men det har jag tack och lov inte. Men på henne låter det som att det är helt naturligt. Och du, bättre än högt är det ju alltid.