lördag 25 juli 2009

24+4 Lite ont inatt

Känner mig som världens nojjigaste person just nu. Jag känner efter hela tiden och blir skraj så fort jag känner minsta lilla i magen. Min äldsta syster sa till mig för några dagar sedan att det är inte smärtfritt att vara gravid.
Jag förstår väl att det måste kännas lite men efter mitt sjukhusbesök tycker jag mig känna mer än innan...jag vet inte...men jag tror att det känns mer nu.

Brukar alltid vakna vid halv 5 tiden på morgonen. Då är Hicken vaken och sparkar så att det är omöjligt att somna om. Imorse när jag vaknade tyckte jag att det gjorde ont i sidan när jag rörde på mig. Det kändes ungefär som om att jag hade legat i en obekväm ställning och nu skulle rätta till den. Det stack från den ena sidan till den andra.
Är detta något konstigt? Brukar det kännas så när magen växer?
Jag upplevde inte att jag hade någon sammandragning då heller och efter en stund så somnade jag om. Nu sticker det någon gång ibland, på olika ställen varje gång. Det försvinner lika snabbt som det kommer..

VIlket psykfall jag har blivit...hur sjutton ska jag orka resten av tiden....

2 kommentarer:

Alma sa...

Förstår dig!! Jag har också fått en liten annan smärta än vad jag haft tidigare och då kommer tankarna fort som busen...
Däremot tycker jag det låter som ligamenten, det du skriver om.. Det är en intensiv smärta en kortare stund..
Kram

Anonym sa...

Låter som helt normal "växtvärk". Du får tänka på att de bygger om därinne! :-)

Jag har själv fött tre barn, och hade besvär liknande dina under min första graviditet. Blev sjukskriven en kort period, och var obeskrivligt orolig och ledsen. Men sedan upphörde besvären, moderkakan drog sig uppåt, och allt förlöpte alldeles normalt. Bebisen föddes i vecka 40+0, på beräknat datum!

Därefter har jag fött ytterligare två barn (totalt tre barn på 4,5 år), och allt har gått jättebra. Du ska se att allt ordnar sig, och sedan kommer du inte ens att hinna komma ihåg hur rädd och ledsen du var under den här perioden.

Kram på dig, och lycka till!