tisdag 14 juli 2009

23+0 Urinvägsinfektion

Ända sedan denna graviditeten påbörjades så har jag haft en ständig oro för att få urinvägsinfektion. Vid mitt missfall för två år sedan hade jag samtidigt en kraftig urinvägsinfektion och detta har jag haft med mig i tankarna sen dess.
Varje gång jag har varit på MVC har jag bett barnmorskan att kolla och det har inte varit något någongång.

I helgen efter jag kommit hem från min Hallandstrip började jag springa mer på toaletten. Tänkte att detta kanske berodde på fostret och tänkte inte jättemycket på det.
I söndags började jag dessvärre springa på toaletten ungefär en gång i kvarten. När jag gick ut från toaletten kändes det som om jag behövde gå dit igen.

Så igår lämnade jag in ett urinprov på vårdscentralen (där min syster jobbar, hur skönt som helst) och det gav utslag på urinvägsinfektion. Jag berättade för henne om mitt besök till affären när jag blev svimfärdig och även att jag de senaste dagarna faktiskt också har känt av lite sammandragningar. Inte mycket men ett par gånger om dagen.
Hon pratade med läkaren som skrev ut pencillin.

Jag har även pratat med barnmorskan som inte trodde att det var någon fara för fostret så länge jag inte får fler sammandragningar. Hon sa att sammandragningarna kan bero på urinvägsinfektion men även på att fostret är mer aktivt nu. Om det blir fler sammandragningar kan jag även ringa till förlossningen för att bolla min oro och mina funderingar.

Nu tycker jag att det har varit lite väl mycket de senaste dagarna. Jag hoppas att vecka 24 blir en lugnare vecka!!

Magbild kommer på bloggen senare idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

BRA att du fick penicillin. Lycka till i fortsättningen och dra dig INTE för att söka vård när du känner dig orolig för ngt.
Mvh
Linda R