torsdag 23 juli 2009

24+2 Trött

Hela dagen har jag känt mig trött. Jag sov både en stund på förmiddagen och en stund på eftermiddagen. Kroppen känns matt på något vis. Vi får väl se om jag kan sova inatt.
Oron och tankarna påverkar mig nog mer än vad jag trodde, även fysiskt.
Sen har väl kroppen börjat varva ner efter en mycket lugn vecka.
Nu har det gått en vecka sen sjukhusvistelsen. Jag hoppas att blödningarna håller sig långt, långt borta.

Igår kväll hade jag några tjejkompisar från min gamla kör på besök. Det var bestämt sen länge och jag ville inte avboka det. Gubben hjälpte mig med maten och passade upp oss. Han är verkligen helt underbar!! Jag berättade för dem lite kortfattat om vad som hänt och de var så himla hjälpsamma.
Efter vi hade ätit åkte vi till ett litet ställe på Orust, Slussens pensionat där vi skulle lyssna på Rebecka Törnqvist och Titio. Trots att vi hade barbiljetter frågade en utav mina kompisar efter en stol så att jag kunde få sitta ner. Jag stod upp korta stunder men de som uppträdde var så nära så man kunde få små glimtar mellan folket.
Det kändes väldigt skönt efteråt. Att jag hade klarat av det och ändå varit försiktig och inte alltför nojjig.

Här på Orust har det regnat precis hela dagen, verkligen inneväder. Var har egentligen sommaren tagit vägen??

1 kommentar:

Alma sa...

Ja, det kan man fråga sig.. Vart tog sommaren vägen? Idag har varit en helt ok dag här men annars har det bara varit regn, regn och åter regn..
Kram