lördag 24 januari 2009

Känns bättre nu

Nu har jag pratat med kompisen och det känns mycket bättre.
Jag sa precis det som jag hade tänkt att jag skulle säga.

Kortfattat kan man säga att vi har varit besvikna på varandra för att vi inte har hört av oss.
Detta är en så jäkla svår situation när hon gå igenom det som jag drömmer om att få uppleva.
Då är det inte speciellt lätt att finnas där för varandra. Men vi ska försöka att från och med nu vara öppna mot varandra. Vi har alltid varit det innan och jag hoppas att vi kommer att vara det nu.
Det känns som om alla ilska och frustration bara rann av mig när jag började prata med henne. Det kändes som en vän som varit bortrest en tid och nu förökte vi hinna ikapp.

Om två veckor ska de komma hem till oss. Då kommer det nog att kännas ännu bättre.

kram igen

4 kommentarer:

Jessica sa...

Så skönt att få prata ut med kompisen! Förstår att en tyngd har lättat för dig :-).

Nu är vi verkligen igång, du på dag 6 och jag på dag 8. Och jag säjer som du gör: Heja dig!

Tingeling sa...

Hoppas att den här känslan håller i sig. Det är ingen lätt situation det här och kom ihåg att det kan komma bakslag fast ni diskuterat saken (vilket var jättebra att ni gjorde!!). Försöker inte alls låta negativ men vill kanske säga att det kanske kommer väldigt svåra situationer ännu framöver och att du inte behöver känna att dina känslor är fel då.
När man är i den här situationen blir man tvungen att ständigt ompröva läget och sina känslor och handskas med dem just där och då och det är knepigt som f-n.
Men som sagt, att ni pratade var oerhört bra och säkert en enorm lättnad (för er båda!)
Stor kram och lycka till med vännen!

Betti sa...

Vad skönt att det har löst sig! Kan manlägga det bakom sig och lägga sin energi på det man behöver lägga det på just nu!
Hoppas att det går bra för din med all mediciner!
Kram

Anonym sa...

Vad fint em. Och så himla bra att du faktiskt vågar ta tag i saker som du tycker är jobbiga. Du är grym! Kram M.