måndag 12 januari 2009

En vecka kvar

Kan inte tiden gå lite snabbare.
Nu är det en vecka kvar till sprutstart.
Tänk, om sju dagar är jag igång.

Känner mig förväntansfull på det som komma skall men samtidigt orolig.
Ska träffa psykologen nästa vecka och det känns skönt.
Jag tänker mycket just nu...

Jag är just nu i ägglossningstider och vi försöker ju såklart.
På sjukhuset sa de att skulle det bli en graviditet så påverkas den inte av sprayet.
Känns ändå knepigt, tänk om jag börjar stänga ner min kropp samtidigt som jag har något som växer inom mig.
Men men, jag får väl lita på att de vet!

Tror inte att det blir något för den delen men jag har så himla ont i brösten.
Brukar aldrig känna av ägglossningen och nu känns det som det brukar göra precis innan mens.

Ja ja, vi kör på i alla fall. Man kan ju aldrig veta.....

4 kommentarer:

Jessica sa...

Javisst tänker man så, att tänk om... Tänk om det blev något i alla fall, om en liten slö spermie ändå hittade fram och blev en bebis.

Vi försöker också i alla fall, trots allt. Jag ska börja nedregleras på första mensdagen och visst finns drömmen där att jag kanske inte får någon mens. Att vi kanske slipper IVF.

Men i vilket fall...
...nu blir det väl ändå bebis!

Hanna sa...

En av makens slöa spermier hittade ju faktiskt fram precis innan jag skulle börja med sprayen, men det upptäcktes inte förrän vid provtagningen då jag sprayat i 3 v. Vi försökte verkligen inte (allt fokus låg på IVF:n!), så det kom som en total överraskning. Det slutade ju dessvärre i missfall & jag vet att läkarna säger att nedregleringen inte påverkade det, men jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tro. Det kan ju knappast vara nyttigt för embryot...

Hur som helst, nu är det verkligen inte långt kvar! Så roligt för er! :)

Anonym sa...

lycka till!

Betti sa...

Åååh visst är det spännande... är så förväntansfull och så otroligt nervös!! Min mens dök upp lite smått idag så kommer den igång till imorron börjar jag med sprutorna på fredag... sen är det igång!!