lördag 24 januari 2009

Spraydag 6

Skönt med en lugn lördag för jag är så trött. Går runt och orkar inte ta för mig så mycket.

Skulle egentligen på fest i kväll men känner ingen lust eller ork till det alls. Det gör mig ledsen såklart. Jag vill ju träffa mina vänner.
Försöker tänka på det som Stina sa, att man inte kanske inte orkar leva på som vanligt när man går igenom en livskris. Hon sa att jag skulle fundera över det som är det viktigaste för mig att klara av just nu.

1. Vårda mina närmaste relationer.
2. Ha ett "någorlunda" normalt förhållande.
3. Att kunna sköta mitt jobb hyfsat iaf.

Allt annat kanske man får välja att avstå ifrån för att orka med det viktigaste.

Jag har tagit ett stort steg idag. Jag har ringt min kompis (hon jag har tappat kontakten med) som jag berättat om i tidigare inlägg. Hon lät väldigt glad över att jag ringde. Just då var hon på stan och skulle ringa när hon kom hem. Så nu sitter jag här och väntar.

Stina tipsade mig även om hur jag skulle prata med henne. När man mår dåligt är det lätt att man säger alldeles för mycket. Det är viktigt att vara rak och säga precis det som man vill förmedla och inte linda in det i massa onödiga förklaringar.
Jag vet inte exakt vad jag ska säga men jag tror och hoppas att det kommer att kännas bättre efteråt.

kram från en trötter

1 kommentar:

Tingeling sa...

Lycka till med samtalet! Det är inte lätt med relationer alltid, hoppas att kompisen har lite förståelse!