måndag 23 februari 2009

dag 4 - nojjig

Börjar bli lite nojjig..
Jag tycker att det sticker till i magen med jämna mellanrum och i olika intervaller.
Det småvärker lite men det gör verkligen inte ont. Ändå är det så mycket så jag ibland känner det fast jag är mitt uppe i arbetet som oftast brukar skingra det mesta. Jag känner mig olustig i kroppen.

En konstig fråga, men när brukar man börjar blöda om det inte har blivit något? Kan det komma innan det ens har gått en vecka sen äggåterföringen?
Skulle nog kunna slappna av mer om jag visste att jag just nu oroar mig i onödan.

6 kommentarer:

Betti sa...

Vad tar du för medicin nu? vaggisar eller sprutor? Tar du vaggisar kan mensen komma ganska så tidigt. Kom en vecka innan beräkad testdag för mig. Tar du sprutor brukar den inte komma förren närmare testdagen... Men detta kan ju säkert variera!! Allt kommer säkert att gå jätte bra!! Håller alla tummar och tår för er!! Kram

Jessica sa...

Det kan vara positivt också det som du känner :-).

Blastocyster har godare chans statistiskt än embryos eftersom de har haft möjligheten att bli utvalda på ett annat sätt. Det faller ju oftast bort en del sämre embryos innan 5 dagar.
Men ditt embryo kan lika gärna vara lika fint som min blastocyst :-).

Jag håller tummarna blåa för oss båda två.

Anonym sa...

just stickningar är rätt vanligt när ett ägg fäster men det behöver såklart inte vara så men som sagt det e vanligt, man kan även blöda lite när det fäster och borrar sig in.

Anonym sa...

Håller verkligen tummarna för dig!

Lilla J sa...

Om embryot fäster gör det det dag 4 eller 5 efter ET och då kan man känna stick när det borrar sig in. Så det kan vara positivt det du känner! =)

Mensen bör komma ungefär när den hade kommit om det var en "vanlig" mens. Dvs runt dag 12 efter ET om du har en lutealfas på 14 dagar. Men ibland kan den förstås rubbas lite av IVF:n. Min kom dag 11 efter första IVF:n, men denna gång lurades kroppen och höll på den till dag 15.

Håller tummarna!! Kram

MochM sa...

Säger som Lilla J, det är nog lilla liten som sätter sig. Tänk så istället!

Dom gånger det gått snett för oss har min mens kommit på dag 14 resp 15.

Men det här ska gå BRA!!!!

Kram m.