onsdag 11 februari 2009

Sprutdag 8

Kom precis hem från ett körrep i gbg. Tankarna skingrades för en stund men nu tänker jag hela tiden på mitt ultraljud imorgon. Undrar vad som kommer hända, vad de kommer att säga, vad är bra och vad är dåligt, det vet jag knappt själv!?

Igår kväll när jag och gubben skulle ta spruta och höja till 200 enheter upptäckte vi att nu hade vi ju bara 300 enheter kvar. Det skulle ju bara räcka till dagens spruta.
Samtalet till SU gjorde gubben, kändes skönt att slippa.
Det var inga problem! De vill inte skriva ut mer medicin än man kanske behöver.
Skulle jag behlva fler sprutor efter morgondagens besök kan man hämta ut det i apoteket på SU.

Nu i efterhand kan det tyckas onödigt att vi ringde men man blir ju så himla osäker. Man vill ha stenkoll på allt och TÄNK OM det hade varit så att sjukhuset inte hade koll på det och vi skulle stått här utan medicin...inte särskilt roligt.

Ja ja, imorgon 11.15 är det dags. Vi får väl se hur det går!!

Natti natti

Inga kommentarer: