fredag 13 februari 2009

Sprutdag 10

Tack för alla värmande ord!
Skönt att någon tror på mig när jag knappt klarar av det själv.

Visst hade det varit bra med några fler äggblåsor men jag får väl hoppas att de där småttingarna som han såg (som inte räknades med i de sex) också kommer att växa till sig innan äggplock.

Går detta vägen så kommer jag ju skita fullständigt i äggblåsor hit och dit men nu vill att allt ska se perfekt ut, att inget får vara konstigt eller onormalt. Vilket psykfall man har blivit.
Läkaren lät ju positiv och jag får väl hoppas att han hade sagt något om han inte trodde på detta.
Mitt senaste inlägg ångrar jag lite! Jag vet inte vad jag skulle göra utan ni andra som bloggar. Ni har faktiskt blivit en del av min vardag och jag skulle saknar ER mycket om ni inte fanns.
Men just i skrivandets stund kändes det jobbigt att läsa om hur många äggblåsor alla hade haft.

Ikväll ska jag på tjejkväll i Mölndal och det blir första gången som jag ska sputa själv men det ska nog gå bra.

Tänk, om 7 dagar vet jag.
Antingen så är försöket över för denna gång eller så har jag ett liv i min mage.
Vem vet!?

3 kommentarer:

Jessica sa...

Åh, gumman! Var inte ledsen för dina 6 äggblåsor. Det blir säkert några fler och fina lagom till äggplocket. Sen kan det vara jättefina ägg i dem, och då behöver du inte fler :-).

Men jag vet hur du känner dig, hade precis samma oro inför mitt förra äggplock, som jag har skrivit tidigare. Första IVFen är ju lite svårare också, efterom doktorn inte riktigt vet hur hon/han ska dosera medicinen osv.

Nu hoppas jag ju innerligt att ni ska lyckas på första, och det finns inget som säger att ni inte kan det. Glöm inte det!

zygoten sa...

Du skulle ju inte bli nedslagen av kommentarerna... Det verkar vara så att ju fler äggblåsor desto sämre kvalitet på äggen och den viktigaste förutsättningen är ju att äggen är bra! Klart att detta kommer gå jättebra:)/Z

Sara sa...

Jag känner exakt samma sak, att personerna man "känner" via bloggen betyder massor.
Jag känner mig helt lost nu när jag varit bortrest en vecka och inte kollat bloggar på hela tiden.. konstigt att man kan bli så påverkad av personer man aldrig träffat, men sitter man i samma båt så gör man ju det.

Håller såklart tummarna för dig på tisdag, det kommer säkerligen gå fint!

Ha en trevlig kväll i Mölndal!
Kram kram