onsdag 4 februari 2009

Sprutdag 1 - Resan fortsätter

Första delen avklarad! Ikväll börjar jag spruta!
Känner mig mer positiv nu än på länge.

Kvinnan från SU ringde när jag hade matematiklektion. Jag hade sagt till barnen att jag väntade ett viktigt samtal så de var väl förberedda när det ringde. De skötte sig bra när jag var borta, tur.

Hon berättade att jag var nedreglerad och frågade hur jag kände mig. Jag svarade: "konstig" men det är ju precis så det känns. Vi ska börja spruta ikväll och på måndag ska jag ta ett blodprov för att se hur kroppen har reagerat på medicinerna.

Jag frågade om mina blödningar och det var helt normalt. Slehinnorna blir sköra av medicineringen. Mina pravidel som jag äter mot högt serumprolaktion (för högt värde hämmar ägglossning) ska jag fortsätta med ända tills ett förhoppningsvist positivt graviditetstest.

Nu känns det som om resan har börjat på riktigt. Jag ber för att detta ska fungera så att jag kan få känna någon slags lycka igen. Det har jag saknat.

Jag tänker mycket på min bloggvän Jessica. Hoppas verkligen att hon också får börja spruta idag! Håller alla mina tummar!

5 kommentarer:

Jessica sa...

Heja heja!
Vad skönt!

Jag är också nedreglerad och börjar spruta på lördag!

Vi fortsätter alltså att följas åt! Så härligt!

Tack för din tanke.
Kram kram!

Anonym sa...

Åh vad roligt emma!!! Jag har hållt tummarna för er idag. Vad glad jag blir för er skull! Jag hoppas, hoppas, hoppas att det ska fortsätta att gå vägen, och jag fortsätter att hålla tummarna (även om det blir lite knöligt och krångligt att skriva i skolan, hehe!). Jag ringer i helgen om fler detaljer. Stor kram och hälsa. Och ytterligare en gång, TACK för en väldigt bra helg. Presenterna värmer mig varje dag. KRAM!

Jessica sa...

Doktorn ville tajma in äggplogg och ET på något sätt, därför börjar jag inte spruta förrän på lördag.

Men jag är nedreglerad!!! Och otroligt glad och lättad!

MochM sa...

Ja vad skönt! Grattis. Nu är det inte långt kvar.
m.

zygoten sa...

Grattis! Så bra att du är nedreglerad och får börja spruta. Nu närmar det sig:) /kram z